Třináct metropolitních oblastí a aglomerací (MO/A) v České republice se představuje společnou vizuální identitou. Cílem je vytvořit silný a jednotný vizuální styl, který nejen zvýší povědomí o metropolitních oblastech a aglomeracích v Česku, ale také o nástroji integrovaných územních investic, skrze nějž se financují strategické projekty. 

V roce 2025 byl zahájen národní projekt, který si klade mimo jiné za cíl posílit efektivní komunikaci metropolitní spolupráce a nástroje ITI směrem k odborné veřejnosti a zajistit tak silnější vyjednávací hlas MO/A při jednání s ministerstvy, evropskými a dalšími institucemi. Součástí tohoto úsilí je i nová vizuální identita, jejímž autorem je brněnské studio Kreatura. 

Logotyp vychází ze zkratky MO/A, která označuje metropolitní oblasti a aglomerace. Abstraktní symbol odkazuje k výškovým budovám města, jeho zázemí i infrastruktuře, která je propojuje. Vyjadřuje tak společný a koordinovaný rozvoj města a jeho okolí (viz abstrakce). Základním prvkem vizuálního stylu je obdélníkový modul s pevným poměrem stran, z něhož jsou tvořena všechna písmena logotypu. Tyto elementy je možné libovolně škálovat a skládat, což podtrhuje flexibilitu, propojenost a spolupráci – klíčové hodnoty metropolitních oblastí a aglomerací. Logotyp uspěl mezi dalšími 10 uchazeči, přičemž komise především ocenila jeho originalitu a jasné vyjádření principů, na nichž je metropolitní spolupráce postavena. 

Vizuální identita má spolu s dalšími aktivitami projektu, jako je například zavedení společného webu či sociálních sítí, přispět k větší viditelnosti MO/A na národní i evropské úrovni a představit výhody spolupráce měst a obcí v rámci metropolitních oblastí a aglomerací, umožnit prezentaci realizovaných integrovaných strategických projektů napříč republikou, které by nevznikly bez podpory nástroje ITI.  

Další informace a aktuality sledujte na LinkedInu a Facebooku Metropolitních oblastí a aglomerací.